lunes, 19 de octubre de 2009

pastís de plàtan i iogurt

Si teníeu pensat comprar-vos un llibre de receptes de pastisseria però ara mateix no teniu els diners, o bé penseu que per lo poc que el fareu servir no val la pena comprar-lo, no patiu. Esteu de bona sort.
Ja fa gairebé 3 anys que existeix DELICIOSA MARTHA. I en aquests 3 anys he conegut a molts enamorats de la cuina que s’amaguen darrera dels seus blocs on aboquen la seva passió pel món de la gastronomia. Parlen sobre llibres de cuina, pel·lícules, filosofia culinària, restaurants, experiències gastronòmiques.
I d’entre els blocs de receptes n’hi ha un que encara no ha deixat de sorprendre’m mai. Sempre que fa una nova entrada sé del cert que no em decepcionarà. Tinc el plaer de conèixer a la Gemma en persona, i sempre li he fet la mateixa pregunta:
- qui són els afortunats de poder devorar i degustar els postres que fas?
Perquè amb els seus dolços et passa això: tens ganes de degustar-los a poc a poquet, de disfrutar cada mossegada, però al mateix temps, de posar-te a menjar qualsevol dels seus pastissos de cop, sense deixar-ne ni una engruna.
Del bloc de la Gemma, LA CUINA DE CASA, és d’on he tret la recepta d’aquest pastís de plàtan i iogurt. No cal que us expliqui que el resultat ha sigut brutal.
No té cap complicació. Jo he fet el pastís mentre la Dària, gatejava entre les meves cames ;), així que no hi ha excuses.

(recepta copiada integrament del bloc de la Gemma)


Ingredients:


Per la base
150g de galetes Maria
80g de mantega
1 cullerada de sucre


Pel farcit:
5 cullerades de sucre
2 cullerades d’aigua
4 plàtans
5 fulles de gelatina
3 iogurts naturals ensucrats
100ml de nata líquida per muntar


Per la cobertura:
4 cullerades de sucre
100ml de llet
2 iogurts naturals ensucrats (jo he fet servir 2 iogurts grecs que tenia per la nevera)
3 fulles de gelatina


Preparació:

De la base
Per fer la base del pastís s’esmicolen les galetes Maria junt amb la mantega i el sucre (jo no li he afegit el sucre perquè no m’agraden els pastissos molt molt dolços) i es cou 5 minuts al forn a 180º.


Del farcit
Pel farcit, farem un caramel amb el sucre i l’aigua. Els posarem en una caçola i esperarem a que el caramel sigui daurat. Vigileu no cremar-vos al manipular el caramel, sobretot si feu el pastís amb nens/es. Quan sigui daurat, afegirem el plàtan a rodanxes i el deixarem coure 5 minuts. Afegirem la nata líquida i ho portarem a ebullició. Ja es pot treure del foc i triturar amb el túrmix. Afegirem ara la gelatina hidratada amb aigua freda i la deixarem refredar una mica. Per últim afegim els iogurts, remenarem bé i abocarem la barreja sobre la base de galeta. Ho reservem a la nevera un parell d’hores.


De la cobertura Per la cobertura, escalfarem la llet (jo he fet servir llet d’arròs i també ha funcionat), afegirem el sucre i la gelatina hidratada. Deixarem refredar una mica la barreja, afegirem els iogurts i ho abocarem sobre la capa de plàtan que ja estarà quallada. Deixarem reposar a la nevera fins al moment de servir.

10 comentarios:

MAR dijo...

Home aixó ha estat la inspiració de la Dària fent de gatet a les teves cames !!!!!
Deu ser bonissim aquest pastís i super suau vaig a plagiar.lo ....
Petunets

Sargantana dijo...

Quina bona cara que fa!!!

Glòria dijo...

És que en qüestió de postres, el bloc de la Gemma és la referència!. T'ha quedat molt bonic!.

Fins aviat

Gemma dijo...

Un detallet dolç sempre ve de gust, oi? Per això entrar a la cuina de casa sempre puja els ànims :)
M'alegro que us agradés el pastís, és fàcil i molt bo. Segur que la Dària ja en devia tastar una culleradeta, oi? :)
Tres anys de bloc passen volant... tornarem a veure'ns al proper fòrum?
Per cert, diumenge vaig parlar amb l'Oriol, un escalador que també et coneix, je je je... Saps qui vull dir? :)

Anna dijo...

És que en temes de pastisseria com el blog de la Gemma no n'hi ha cap! Les seves postres sempre e són senzilles i tenen un resultat espectacular. I és ben veritat que només entrar-hi et pugen els ànims (i la gana!!!!)

Per cert, feia temps que no entrava al teu blog i veig que segueix en plena forma!

Salutacions!

Isabel dijo...

Jo fa poc que conec el blog de la Gemma, però també estic força enganxada als seus postres!!
Aquest pastís ha de ser bonissim!!!
Una abraçada!!

castellana dijo...

me encantaría leer tu blog, pero como es un blog para catalanes, no me entero de nada.
Bueno, el catalán se entiende casi todo, pero da mucha pereza.
No obstante buen detalle, lo del traductor

Mar dijo...

ñam!

illetapitita dijo...

Les receptes del blog de la gemma no fallen mai!
Jo aquest el vaig fer però vaig canviar el plàtan per maduixes i boníssim!
Una abraçada!

jorge dijo...

M'agrada molt aquest pastís!!! i la foto tb...

Un saludo
Jorge
www.pocohecho.com