domingo, 5 de abril de 2009

tataki de tonyina

Una recepta fàcil, fresca, ràpida de fer i amb pocs ingredients. Això si, us ha d'agradar el peix poc fet, és a dir, ben cru.

Ingredients:
- un llom de tonyina ben fresc, de la vostra peixetera de confiança, i tallat molt gruixut per tal que us sigui més fàcil tallar-la a dauets
- 1 alvocat ben madur
- 1 ceba tendra grossa o bé dues de petites
- sal i pebre
- salsa de soja

Com es fa
- Tallem la tonyina a daus petits i la deixem macerar amb soja. El meu consell es que no hi poseu massa soja i que tampoc hi deixeu la tonyina massa estona. Aquesta salsa és molt forta de gust i molt salada i us pot arribar a anul·lar el sabor de la tonyina.
- Tallem també a dauets petits la ceba i l'alvocat
- Ho barregem tot en un bol i ho emplatem. Quedarà millor si feu servir un motllo rodó per fer-ho.
- Ho podeu acabar amb un raig d'oli d'oliva i amb unes llavors de sèsam torrades

NOTA: Vigileu moltíssim alhora de manipular la tonyina i renteu bé tots els estris per tal d'evitar una contaminació creuada.

Bon profit!

9 comentarios:

Sara Maria dijo...

Senzilla i ve molt de gust...

Francesc dijo...

A mi el peix cru o poc fet em fa una mica de cosa. Ara, la teua presentació és preciosa. Salutacions

Massitet dijo...

Estic salivant, Sílvia...

maia dijo...

Bo, bo, bo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M'el copio, amb permis.
Creu-ho els dits, que faci bon temps i el meu soci surti a pescar i la tonyina es despis-ti i es deixi agafar...
Salutacions

MAR dijo...

Mmm a mi m'encanta el peix cru i la tonyina és el que, per mi, té més gust .. probaré de fer el tartare té molt bona pinta i sembla molt ràpid i facil de fer m'apunto segur...

PEtonets amb un toc de sésam
mar

deliciosa martha dijo...

Clar que si! Tots a menjar tonyina!!!

Sésam & Comí dijo...

Bon dia Silvia, si dones un tomb per la meva cuina tinc una coseta per tu.

mar

Marta dijo...

Silvia, m´agrada molt la teva recepta. La tonyina cruda m´encanta!
Per cert, molt maco el teu blog.
Petons

deliciosa martha dijo...

Moltes gràcies Marta. Espero que gaudeixis de la tonyina en bona companyia!