jueves, 12 de marzo de 2009

forum gastronòmic de girona'09 i barcelona degusta


L'any passat vaig assistir al Fòrum Gastronòmic de Santiago i va ser una experiència tan enriquidora que aquest any, malgrat estar una mica més enfeinada, vaig decidir repetir. Aquesta vegada la cita era a Girona, molt més aprop de casa.


Vaig estar al Fòrum 2 dies on vaig assistir a un taller de fotografia impartit per el Marc Cuspineda, cuiner de El Bulli i l'Esteve Guillamet, fotògraf responsable de tots els llibres que ha editat el restaurant. Aquesta trobada em va servir per trobar-me amb els blocaires (tan catalans com gallecs), que ja tenia ganes de veure perquè amb ells les converses giren sempre al voltant del mateix. I això per mi és un plaer. Poder parlar de cuina, plats, restaurants, llibres i vins sense límits.


També em vaig trobar al Ramon que segueix treballant en el seu projecte (El Raiguer ) on crea i s'inventa postres per a totes les edats (doneu un cop d'ull al seu blog!). Entre dos passadissos va aparèixer l'Eric, que fa 10 anys va deixar la feina a la cuina d'un gran hotel (allà ens vàrem conèixer) per començar una nova aventura amb la Mey Hoffman. Li vaig prometre que el visitaria a la nova pastisseria que han obert al carrer Flassaders, en ple barri de la Ribera. També vaig trobar-me el Carles, antic profe meu de l'Escola d'Hostaleria que actualment treballa pels establiments "Viena". I feia molt i molt que no veia l'Alain. Vàrem estudiar junts també a l'Escola i li havia perdut la pista. Ja fa molts anys que forma part de l'equip del Ferran Adrià, i a banda de viatjar sense parar i de participar en multitud de projectes fascinants, la seva última aventura ha sigut la seva participació en la película "Dieta Mediterránea". El Miguel Angel ha estat durant molt de temps treballant a "l'Art en Buff" on em passat unes jornades gastronòmiques que mai oblidarem. Em va estar explicant el seu viatge al Japó, on s'hi ha estat un mes amb la companyia del Shiro, que li a ensenyat tots els secrets d'aquest pais. I amb la Clara, la Laia i el Manel, antics companys del màster, em tornat a compartir moments gastronòmics com els molts que van omplir els nostres dies l'any passat. El Pep Palau, en bona part responsable de la organització de tot aquest conjunt d'activitats, anava amunt i avall, de ben segur amb molts fronts oberts al mateix temps.



I el Barcelona Degusta també em vaig trobar amb moltes sorpreses: una bona col.lecció de cerveses d'arreu del món; un sashimi de tonyina fresc d'una de les parades de la Boqueria; uns cgrons al Pinotxo; una samosa en una haima al bell mig de la Fira; un foie fresc del que ja no en queda ni una engruna a la nevera; una ampolleta d'oli que vàrem triar després d'olorar-ne més de 30 i unes croquetes delicioses que formen part d'un projecte que acaben d'engegar antics companys d'escola.



I amb tot això la Dària m'ha acompanyat a tot arreu. La porto amb mi per veure si alguna se li encomana de tot el que tant m'agrada a mi...

12 comentarios:

Mar Calpena dijo...

Va ser un gust veure't i conèixer per fi a la Dària... Els "tiets" blocaires també volem que s'empapi de gastronomia!

Sara Maria dijo...

Va ser un plaer poder conèixer la Dària... I això, com diu la Mar, els tiets blocaires ja la mimarem gastronòmicament!

Massitet dijo...

Ostres! Saps que tinc una enveja sana de veure com es viu el Fòrum o el Degusta quan ets del "ra". Retrobar-se amb tanta gent deu ser meravellós.
I la Dària... Ja tinc ganes de tornar-la a veure! jejeje Segur que s'empapa de tot el que li agrada i tot el que sap la seva mare...

Per cert, per on para el Raiguer??? Aixó te pinta de visita imprescindible!

Salut!

Anónimo dijo...

hola, soy discreta en mi blog...pero me gusta mucho el conejo y he puesto una receta..mi blog es:http;// cerzasyalbaricoques blogspot.com
espero que te guste...saludos

Anónimo dijo...

no era anónimo...soy dolors i de Girona

deliciosa martha dijo...

Hola blocaires!
A veure si m'ajudeu a fer de la Dària una bona gastrònoma. Massitet, quan ens veiem t'informo del tema del Raiguer. Potser podriem fer alguna visita...

Dolors, no dubtis que donaré un cop d'ull al teu bloc!

Normal y Corriente dijo...

La de la foto es la Dària, no?? Tota dolceta...
;)

Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Anónimo dijo...

[url=http://cookinguzly.info/coleraine+tableware+with+open+cutwork+design/]tableware with open cutwork design[/url] this forum has got good design keep it up.