jueves, 18 de diciembre de 2008

crema de taronja

Sempre és una sorpresa visitar el bloc de la Gemma. Em pregunto qui tindrà la sort de ser el destinatari de tot el que prepara...sempre està tot fet amb un grau de professionalitat que sorprèn.

L'altre dia vaig veure aquesta crema de mandarines i com que jo tenia excés de taronges, vaig decidir provar de fer-la. És facilíssim i dóna molt bon resultat.

INGREDIENTS

1/2 litre de suc de taronja


125 grs. de sucre


25 grs de maicena


la pell d'una taronja ratllada


2 ous





COM ES FA


- en un pot escalfar el suc, la pell de taronja i el sucre


- batre el ous i la maicena en un bol


- quan el suc estigui calent afegir-hi els ous i la maicena


- remenem bé i quan trenqui el bull ho apartem del foc i deixem refredar


- ho posem a la nevera per poder servir la crema ben freda i espolvorejada amb una mica de canyella en pols





Bon profit!

12 comentarios:

Mercè dijo...

Aquesta crema ja sigui amb mandarines o amb taronges queda boníssima, oi? A casa, des que la vaig fer ha passat a la llista de favorits! ;)

Gemma dijo...

mmmm... quina bona idea espolsar una mica de canyella per sobre, trobo que ha de quedar encara més bona!
Aquesta crema ens agrada molt perque són unes postres lleugeres i fresques que passen divinament, ideals per després d'un àpat copiós com els que ens esperen aquest dies ;)

deliciosa martha dijo...

Hola Mercè, doncs sí: èxit rotund! És una recepta d'aquelles que val la pena guardar, ja que és fàcil, barata, senzilla i deliciosa.

Gemma, tns raó! Un postre ideal per aquests dies d'excessos!

El cullerot Festuc dijo...

Jo sempre l'he fet de mandarines...xo amb taronges tb ha d'estar boníssima!!!
Com tenim la panxona???
Petunets,
Eva.

La cuina vermella dijo...

Boníssima crema, molt fàcil de fer i excel·lent! m'apunto a la idea de la Gemma: Genial la canyella per sobre.
Petons.

oriol dijo...

Felicitats Martha ! ja em va agradar molt la pel•lícula, però aquest blog és dels millors diaris i llibre de receptes que he llegit, m'agrada l'enfoc, la senzillesa i la tendresa en que s'escriu.

Molta sort !!

ORI

Maria Jose dijo...

L´he de fer, m´agraden moltíssim les taronjes i això té un aspecte....ummmm

Francesc dijo...

Aquesta crema potser la faré, ara que tinc un munt de mandarines per usar. A veure si tinc sort i m'ix tan bona com a tu. ;D

deliciosa martha dijo...

Hola Eva! Prova de fer-le per aquestes festes que és una crema molt lleugera i segur que quedaràs molt bé. La Dària encara no ha sortit...;)

Cuineta vermella, un "toque de canela" li dóna un gustet més festiu. Ja veuràs!

Moltíssimes gràcies Oriol! Jo en el seu dia també em vaig enamorar de la pel·lícula...

Mª José i Francesc,
Us asseguro que són unes postres ideals per aquests dies d'excessos. Proveu de fer-la. El gust àcid de les taronges i les mandarines t'ajuda a tirar avall.

illetapitita dijo...

La veritat és que aquesta crema és senzilla i molt bona.
El toc de canyella genial!
Bon any!

enric dijo...

Jo també l'he fet vàries vegades, aquesta crema, que també vaig veure al bloc de la Gemma, però sempre amb mandarines, tot i que amb taronges també ha de ser deliciosa A la noia del meu fill gran li va encantar i també la fa sovint. Li comentaré això del toc de canyella.

dolçeta dijo...

jo la he ficat dincs de les crepês i an qudat delicioces ha i le feta amb mes sucre i un toc de suc de llimona per fer-ho mes acid