martes, 2 de diciembre de 2008

trinxat de la cerdanya

Per mi és un dels plats d'hivern per excelència, molt econòmic, facilíssim de fer i una bona manera de menjar verdures, sobretot per als més petits o per als alèrgics als menjars de fulla verda.

INGREDIENTS PER A 2 PERSONES (plat únic!)
* 3 patates mitjanes
* 1 col petita
* 4 dents d'all
* 1 tall ben gruixut de cansalada

COM ES FA
* Es netegen les fulles de la col i es posen a bullir junt amb les patates pelades i tallades a daus
* Un cop bullit (jo deixo que quedi tot ben tou perquè després em sigui més fàcil aixafar-ho) ho escorrem que no quedi gens d'aigua
* Mentres pelem els alls i jo els tallo a cuarts, ben gruixuts, i els fregeixo amb oli. Sobretot no deixeu que els alls es cremin ja que deixen un gust amargant
* Abans de que els alls es comencin a posar rossos, hi afegiu la cansalada tallada a trossets i ho fregiu tot junt
* Com que ja tindrem la patata i la col escorreguda, ho afegim a la paella i anem aixafant amb una forquilla
* Alhora d'emplatar-ho, ja que es tracta d'una verdura que costa de menjar, quedarà més atractiu si ho feu amb un motllo (si no teniu motllo us el podeu fabricar amb un tros d'una ampolla de plàstic)
* Per últim, tirar-hi una mica de pebre i un bon raig d'oli verge extra d'oliva
* Recordeu fer servir productes de primera qualitat si voleu un resultat millor. Per exemple: no és el mateix fer el trinxat amb aquestes tiretes de bacon que venen al super que ja estan tallades, que acostar-vos a la cansaladeria del vostre barri i demanar un bon tall de cansalada.

Bon profit!

5 comentarios:

la vella carmanyola dijo...

Hola, que m'ha fet molta gràcia veure que has fet trinxat de Cerdanya!! només et volia preguntar si tens alguna cosa a veure amb la cerdanya, ho bé que ho has fet pq es un plat que t'agrada!

No és per res, eh! Jo hi vaig estar estiuejar molt anys a Martinet de Cerdanya i el trinxat és molt típic a casa nostra.

Bueno m'alegro de veure trinxat per el mon de la "blogesfera"!! jejeje

josep dijo...

Silvia,
M'has arribat a l'ànima amb el trinxat, un dels meus plats preferits. sniff, sniff,
Una abraçada

illetapitita dijo...

M'encanta el trinxat!!
trobo que és un plat senzill, sa i boníssim!

deliciosa martha dijo...

No tinc res a veure amb la Cerdanya, pero estic totalment d'acord amb tots vosaltres que el trinxat es mereix un lloc d'honor en el receptari català!

Massitet dijo...

Oooohhh!1 Des que el vaig descobrir quan vaig arribar al Principat és un dels meus plats preferits.

Salut!