lunes, 17 de noviembre de 2008

lectures gastronòmiques: otra manera de vivir de Jane Goodall

Impossible resumir tota la informació que pots trobar en aquest llibre de la Jane Goodall on explica com són (mal)tractats els animals que vieun en les granges industrials; com les grans multinacionals es fan amb el mercat de cereals a nivell mundial arribant, fins i tot, a patentar llavors!?!?!?; com afecta l'alimentació als menjadors escolars fent dels nostres nens i nenes personetes cada vegada amb índexs de colesterol, diabetis i obesitat més elevats.
Però també s'hi poden trobar iniciatives positives com pagesos que decideixen tornar a les formes de cultius ancestrals que respecten el medi; la cria de bestiar respectant la dignitat de l'animal o projectes a nivell escolar per ensenyar als nens i nenes a menjar.

Molt recomanable, de veritat.

5 comentarios:

nurks dijo...

estic totalment d'acord amb tu! és un gran llibre amb un missatge força encoratjador, tot i que al principi se't treuen les ganes de provar ni un mos! :S

evita dijo...

a mi m'agradaria afegir una cosa mes a tot aixo, la manipulació per part de les multinacionals es tan forta que fins i tot impulsen a la gent a ser vegetariana i a menjar derivats de soja enlloc de carns, peix,... I sabieu que mes d'un terç de la selva amazonica esta sent cremada per utilitzar la terra per plantar aquesta soja? Increible oi? Jo penso que hauriem de ser el mes coherents possibles amb l'alimentació i les necessitats reals que tenim. Hauriem de intentar consumir coses amb els menys excipients possibles i tornar una mica a les coses naturals, pero no ens poden menjar el coco amb dietes estranyes i amb alguns productes mal anomenats "biologics" que en el fons nomes en tenen l'etiqueta. Per aixo mireu be les etiquetes, no tot el que s'autoanomena biologic ho és, no consumiu mes calories de les necessaries, i no cal menjar carn i peix en quantitats desmesurades, i sempre comprar aquells que hagin estat criats en llibertat i menjant coses naturals, res de pinsos artificials amb hormones. I els que sigueu vegetarians intenteu menjar variat per compensar la falta de vitamines que aporten la carn o el peix. Uf ho sento pero m ha sortit la part professional. M'encanta que parleu d'aquest tema pq es molt important, sobretot pels petits i petites que mengen allo que els donem sense protestar.
Molts petons bonica i un molt fort a la panxolina (panxolinota de fet)

Zampabollos dijo...

Monsanto... Aquesta paraula, cada cop que la sento, em fa sentir la mateixa sensació que Bush, Repsol, Enron o Lehman Bros...

Ja fa temps vaig veure'n un documental i em vaig quedar patidifús... El problema no és només de salut i ecològic, sinó social... Mafia pura.
La Vanguardia treia també fa un temps un a Contra d'un paio que posava el patiment animal al mateix nivell dels humans (cosa que no poso en dubte). Imagineu-vos viure com les gallines cponedoras o las vacas lecheras de les grans companyies... Com chinos, de fet. Hi ha marques d'ous que posen a l'envàs que els ous provenen de gallines felices...

El problema de tot això és que la majoria de nosaltres no tenim l'opció de comprar aliments "morals" pel preu que tenen ni podem criar les nostres gallines. No és que no sigui possible un altre sistema productiu, sinó que per arribar-hi haurien de canviar moltes coses alhora, i hi ha massa gent disposada que això no passi.

CRIS dijo...

Hola, fa uns any em vaig llegir la seva autobiografia, Gracias a la vida, i em va emocionar molt.Em va agradar molt com explicava els seus inicis a L.Leakey i altres primatólogues.Veig veure uns documentals a La noche temática sobre la patent de llavors que em van deixar tan esgarrifada com escandalitzada.Creec que aquest nou llibre d'ella m'agradarà si va per aquí.
Gràcies per tan bona recomenació.

deliciosa martha dijo...

Hola Nurks, ja saps, si tens algun llibre per recomanar sobre aquesta temàtica...fes-ho! ens encantarà!

Eva, totalment d'acord, sobretot en la part que fa referència als més petits. Espero, en un futur, poder treballar en un projecte que doni una mica de llum a l'alimentació dels mes menuts de la casa. Moltes gràcies pel petó, la Dària diu que li ha agradat molt ;)

Zampabollos, ens em de veure ja! per parlar d'això i de moltes altres coses!

Cris, i de fet tota la resta: jo encara no l'he llegit, però ha arribat a les meves mans un nou títol "El mundo según Monsanto" d'una autora francesa que es diu Marie-Monique Robin. Potser llegir al llibre ens fa posar tant nerviosos que no podem agafar el son. Es veu que aquesta escriptora ha estat fent una mena d'investigació del que fan els "sense ànima" de Montsanto. No vull ni imaginar-m'ho...però penso que pot ser interessant llegir-lo per saber quines empreses estan vinculades a aquesta mafia i fer el que estigui al nostre abast per deixar de comprar.