martes, 28 de octubre de 2008

sopar express

Un d'aquells dies en que obres la nevera i cuines en funció del que hi trobes.

Ja feia dies que pensava en fer alguna cosa amb la gran quantitat de tomàquets que l'Hagi, el masover gambià del lloc on treballo, m'havia regalat. Cada nit mengem una amanida de tomàquets que combinem amb un dia fruits secs, l'altre ceba i avocat o bé barrejats amb llenties. Però en tenia molts que encara estaven verds, així que el plat em va venir sol: "Tomates Verdes Fritos", una recepta extreta d'aquesta película que amaga un acte de canibalisme brutal darrera del seu romanticisme. La única variable que he fet és que l'arrebossat és de tempura, i no pas amb farina i ou. Els vaig servir acompanyats d'un chutney de mango i van quedar deliciosos.

El segon plat vàren ser uns canelons fets amb la pasta precuita que no cal fer bullir, només posar uns 10 minuts en remull amb aigua (no és tan bona com la fresca o la casolana, però per un moment d'emergència funciona la mar de bé). El farcit el vaig fer amb un paquet d'espinacs barrejats amb un formatge fresc i una mica de salseta de tomàquet casolana. Això si, el gratinat va ser amb el millor formatge del món (sota el meu criteri) i al qual un dia dedicaré un post com el que es mereix: el Comté.

6 comentarios:

Gemma dijo...

Noia, per a ser un sopar express improvisat, t'ha quedat de luxe! No he tastat mai els tomàquets verds fregits, però veient la pinta dels teus, em sembla que m'animaré a fer-los.
No conec aquest formatge dels canelons... ja veus que hauràs de fer un post per explicar-lo ;)

xaro dijo...

Jo m'apunto a aquest sopar, que bo!!
Totalment d'acord amb tu, amb el formatge Comté!!!!

deliciosa martha dijo...

Gemma, doncs t'asseguro que és rapidíssim i sense cap complicació. I prometo un post sobre el Comté...l'has de conèixer!!!

Xaro, li farem un club de fans al formatget ;)

La cuina vermella dijo...

Bona idea per un sopar temàtic amb amics! ja me l'imagino, vine a sopar i endevina la peli!!!
tampoc coneixia el Comté...
salut,

manel dijo...

martha, fa temps que tinc el teu bloc al bloglines per anar seguint el que fas, les teves pistes gastronòmiques com la sobrassada o el comté (aquest sí que el conec i estic d'acord que és boníssim) o receptes com aquestes d'avui sempre val la pena de tenir-les en compte.
en fi, felicitats pel bloc i et seguiré visitant; i com que he vist que també va a algunes trobades blocaires, algun dia en podrem parlar personalment.
fins aviat.

illetapitita dijo...

Els tomàquets verds fregits m'encanten.
Recordo la peli amb molt de carinyo...