miércoles, 22 de octubre de 2008

sobrassada

Per raons de feina cada divendres al matí "em toca" anar a la Vilaviniteca, aquest petit colmado que ha resistit el pas del temps i que per molts és el germà petit de la botiga dedicada al món del vi que hi ha just al costat.

Però per mi no és pas el germà petit. Tot i que desde fa més de dos anys el visito un cop a la setmana, sempre hi descobreixo productes nous, consells de l'Eva sobre els formatges, històries de l'Antonio (un ésser fascinant!) que fa del pernil i altres embotits l'eix sobre el qual gira la seva vida (en el sentit més literal), i la Sílvia, que sempre té un somriure i una paraula amable.

L'últim descobriment ha sigut una sobrassada que em fa triomfar arreu on vaig. Es produeix a les illes de Mallorca i Menorca i els porcs protagonistes de tan sublim pecat tenen una peculiaritat: a banda d'estar passejant tot el dia i no pas tancats dins una "fàbrica de pernils" i menjar el que troben pel camí, els alimenten bàsicament amb figues, fet que es veu els hi dóna unes peculiaritats concretes.

El fet és que no sé si seran les figues o no, però si us agrada la sobrassada, no deixeu de tastar-la.

8 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola deliciosa Martha, sóc una apasionada de la sobrasada. A on és aquest colmado?

Massitet dijo...

Hola Marta!
jo tanbé estic d'acord amb tu: no és pas el germà petit! Si la botiga de vins és una referència en el seu camp, jo crec que el colmado ho és en el seu! A més, en sentit estricte el colmado seria el pare de la botiga de vins, si no he entés malament la història d'aquests negocis familiars...
Ja fa temps que no hi vaig. Apa, ara ja tinc excusa: aquesta sobrasada s'ha de provar per JA!

Merci per la socialització!

Massitet

Glòria dijo...

Jo ho tinc prou bé per anar a buscar la sobrassada que recomanes, treballo a prop, o sigui, que no tinc excusa!.

Fins aviat

Gemma dijo...

A mi la sobrassada no m'agrada, però recordo perfectament les excursions per Menorca enmig de prats plens de porcs campant lliurement... Estic segura que aquesta sobrassada ha de ser més bona que amb porcs de granja!

gemma dijo...

M'encanta la sobrassada! I en tinc "mono"... des de que estic embarassada no puc menjar carn crua... en quant neixi el nen me'n vaig de cap al colmado!

deliciosa martha dijo...

Anònim,
La Vilaviniteca està al carrer Agullers, al barri del Born de Barcelona.

Massitet i Glòria,
L'Antonio ja està avisat de que potser algú arriba preguntant per la sobrassada. Aprofiteu a fer-li preguntes que és un pou de ciència!!!

Gemma,
Quina llàstima que no t'agradi...mmmm, és boníssima. Potser la pots portar a cas d'algú que sàpigues que és un/a fanàtic!

Gemma,
Que bé, entre les dues fem la parelleta ;)
Jo no m'he pogut estar de provar la sobrassada...només una miqueta...

Anónimo dijo...

¡Hola! He estat dunant una volta pel teu blog (m'encanten els blogs de gastronomía) i m'ha "enamorat", haha.
Jo no cuino, tinc només 14 anys i no es gens facil convencer a ma mare que em deixi la cuina sota el meu poder, pero bé. D'aquí a dos anys acabo la ESO i estic pensant fer el cicle de formació de grau mitjà de Tècnic en Cuina i Tècnic en Serveis de Restaurant i Bar. Però no se que fer! Joo. Hahaha. En fí, que no es qüestió de ficar-te aquí la meva vida, que no te massa d'important.
Molts petons i segueix així.
En cuant a la sobrassada, en soc una gran seguidora! Oh, que n'es de bona! ¿L'has provada alguna vegada amb mel? El contrast de sabors es ben bó, me la van servir així a un restaurant Menorquí de Barcelona.
Ara sí que sí, petons i agur!

Yasmin.

deliciosa martha dijo...

Hola Yasmin,

No saps quina sort té la teva mare de tenir una filla com tú, que amb només 14 anys ja tingui ganes de fer-se càrrec de la cuina i amb una vocació tan clara.
Jo també vaig començar molt joveneta a tenir interès per la cuina (bé, em sembla que era una nena petita), així que si necessites fer-me qualsevol pregunta o consulta, estaré encantada de poder ajudar-te.
Una abraçada!!!