jueves, 2 de octubre de 2008

ca n'Aguedet, Menorca

"He fet vacances de la feina, però no pas d'allò que més m'agrada"
Així deia el mail que em va enviar la Laia desde Menorca. Moltes gràcies per seguir nodrint aquest blog amb les teves cròniques.


Menorca és una illa que des de que la vaig descobrir em fascina. Cada cop que hi he tornat he descobert noves platges, nous racons, i algun poblet que em mancava. Aquest darrer cop l’he redescobert com a destí gastronòmic. Li són conegudes les ensaïmades, la sobrassada, el formatge, els pastissets, les empanades o les seves calderetes, degustades per la majoria de forasters que arriben a l’illa. Però Menorca compta també amb una cuina tradicional, preparada amb els productes que la seva terra li ofereix i cuinada al xup-xup, tal i com ho feien les nostres àvies.
Un dels meus descobriments i clar exemple d’aquesta manera de fer ha estat el restaurant Ca n’Aguedet. Situat a Es Mercadal , el nom li ve de la seva propietària, l’Àgueda, que va començar-hi a cuinar de ben jove juntament amb la seva mare. Actualment és el seu fill qui se n’ocupa. Ella ja és gran. Però encara volta pel restaurant que ha estat i continua sent la seva vida. Atent a les visites, frega la màquina de cafè o dorm darrera la barra (sense que es vegi massa). Quan xerra la sents autèntica i propera, tant com els plats que vam poder degustar a casa seva.

Vam començar amb un aperitiu, uns xampinyons farcits de carn i sobrassada. Senzillament increïbles. Vam continuar amb unes barquilles d’albergínia gratinades al forn. Es desfeien a la boca. Com a plat fort, els calamars farcits a la menorquina, la sípia “rellena” de gambes i pinyons, la caldereta amb cranc i arròs, el pollastre amb salsa d’ ametlles i el conill amb figues. Perfectes. I per postres el púding de coc amb panses i pinyons. Contundent però boníssims.
Tot plegat regat amb un bon vi blanc del 2006 de l’illa: Ferrer de Muntpalau. Un àpat rodó.






Tant de bo tots aquests plats segueixin sent presents a les cartes d’alguns restaurants de l’illa per molts anys i no es perdin com ha passat amb alguns plats tradicionals de la cuina catalana.
Del que estic segura, és que mentre hi siguin, l’Àgueda continuarà observant com en gaudim des de darrera el taulell.

CA N’AGUEDET
LEPANTO 23-30
ES MERCADAL
971.37.53.91

2 comentarios:

Gemma dijo...

Menorca.... un paradís! Nosaltres en som uns enamorats i hi anem força sovint.
Aquest restaurant no el conec, però m'apunto la recomanació pel proper cop que hi fem una visita. Moltes gràcies!

deliciosa martha dijo...

Gemma, a mi em sembla que te força bona pinta. A més les referències, si venen de la Laia, són de fiar ;)