jueves, 4 de septiembre de 2008

cuinar amb números...blaus

* magnífica creació de l'Ari, del Club Azul. El seu blog està ple de meravelles com aquesta...

L'Ariadna, desde el seu món blau, em fa arribar una curiós enllaç on tenint en compte el que hi ha dins la nostra nevera i el nostre rebost, ens proposen diferents receptes per poder aprofitar al màxim els queviures (cliqueu aquí)

I això em fa viatjar a l'època en què estudiava a l'escola d'hostaleria.
Durant 5 anys, ens vàrem formar per ser uns bons mâitres, uns bons recepcionistes i uns bons cuiners. I quan finalitzàvem els nostres estudis, segons l'especialitat triada, havies de passar un exàmen teòric i un pràctic.
L'exàmen pràctic de cuina consistia amb el següent:
Tenies entre 5-10 ingredients que podien ser: una tomata, dues cebes, una pera, una mica de canyella, una cua de rap, un grapat de maduixes, fulles d'enciam, 2 ous, un manat de pastanagues i una grans de pebre de Sechuan. Amb aquests ingredients havies de ser capaç d'elaborar entre 4-5 plats freds, 4-5 plats calents i 4-5 postres. No us podeu imaginar les meravelles que sortien d'aquests exercicis finals...!!!
Em penso que l'herència que m'ha quedat d'aquella època, és el fet de cuinar sobre la marxa. A partir del que tinc a la nevera o al rebost, improvitzo. Em costa molt seguir una recepta d'un llibre, on les mides són exactes i els temps acotats. Potser per això he començat a llegir "El perfeccionista a la cuina" d'en Julian Barnes.

5 comentarios:

Gemma dijo...

A mi m'encanta fer net de nevera cada dijous. El divendres, quan miro què haig de comprar i veig la nevera buida, penso: "bien, aquesta setmana l'has clavat!" je je je

La cuina vermella dijo...

Deliciosa, només de llegir l'exàmen ja m'he posat nerviosa, i porto cinc minuts buscant 15 plats diferents i no me'n surto... això és més difícil que fer un sudoko.

deliciosa martha dijo...

Gemma,
Doncs és una molt bona opció perquè et surtin plats nous improvitzats. A vegades no surt tan bé, però jo he descobert receptes molt interessants amb aquest sistema.

Cuina Vermella,
Ja ho podeu dir: ja, ja, ja, ja !!!!!

ariadna dijo...

oh quina ilusió! he estat fora deu dies i no he vist cap blog... i en tornar, mira! m'alegro que l'enllaç et fes recordar ;) molts petons!

deliciosa martha dijo...

Gràcies a tu, petita dama blava!