lunes, 7 de julio de 2008

tabulé

Fresca, ràpida, senzilla, barata, gustosa, fàcil, estiuenca,...aquesta amanida provinent dels països àrabs té molts atributs que la fan adient per aquesta època de l'any on et ve de gust menjar alguna cosa fresqueta que et faci passar la calor.
Té tantes versions com el guacamole. Penso que és una recepta que deixa llibertat perquè cadascú l'adapti als seus gustos o a allò que té a la nevera. En aquest cas aquesta és la recepta:

INGREDIENTS
* 1 got d'aigua de cuscus i 2 gots d'aigua calenta (sempre el doble d'aigua que de cereal)
* 2 cebes tendres mitjanes
* 1 pebrot verd
* 1 pebrot vermell
* 1 pepino de tamany gran
* 2 tomàquets verds d'amanida
* unes fulles de menta
* sal, pebre i oli

COM ES FA?
* Coloquem en un recipient el got ple de cuscus i li afegim 2 gots d'aigua bullint. Ho deixem reposar uns 5 minuts, fins que s'hagi absorvit tota l'aigua. És molt important deixar-ho en repòs, sinó el cuscus ens pot quedar enganxat. Un cop han passat els 5 minuts, hi afegim una mica d'oli i amb una forquilla anem rascant, com si volguéssim pentinar el cuscus. Així anirem desgranant la sèmola fins que al final ens quedarà suelto.

* Tallem els pebrots, pepino, tomàquet i les cebes a dauets petits i li afegim a la sèmola

* En principi aquesta amanida porta llimona, oli i menta per amanir-ho, però a mi la llimona em sembla un gust massa fort. Així doncs, jo li faig una vinagreta d'oli, una mica de vinagre de vi, sal, pebre i una picadeta de fulles de menta. També s'hi pot afegir una mica de julivert.

* És aconsellable deixar l'amanida a la nevera un mínim de 2 hores abans de consumir-la, ja que això ajudarà a que no s'enganxi la s'emola amb la resta d'ingredients. La vinagreta li tirarem en el moment de menjar-la.

Bon profit!

9 comentarios:

Normal y Corriente dijo...

No ho pots creure!!! Ahir diumenge vaig descobrir el tabulé amb una noia francesa. Vam fer un picnic al parc de Poble Nou al millor estic "inmigrant" dominguero..

Maurici Serra dijo...

Segur que es boníssim tal i com el fas, però deixam que et conti una anècdota, que em va passar un estiu fent d'ajudant al restaurant de la meva cunyada.

Varem decidir posar el Tabouleh a la carta. El fèiem mes o menys com tu, però amb julivert, bastant de julivert. Tot i així, va entrar un magrebí a dinar, i va demanar el Tabolueh, quan m'ho va dir la cambrera, li vaig dir que li preguntes, i va dir que estava bo.

Però una vegada acabat el dinar, va passar per la cuina, i em va dir, "Estaba bueno pero no taboule, tabouleh mucho perejil y poco cous cous"

Després alguna vegada l'he provat a un restaurant magrebí, i es tot julivert, queda superrefrescant, y el cous cous casi no es veu.

Proba algun dia a posar, julivert a dojo, ven petites, es una passada.

Salut

Maurici

deliciosa martha dijo...

Dominguero, si no et conegués em pensaria que la "noia francesa" et va voler conquistar amb un bon tabulé...jajaja!!! Ara ja saps com fer-lo per sorprendre a la teva "francesa" i al seu petit LLeó!

deliciosa martha dijo...

Ei Maurici!! Moltes gràcies. M'agrada això de saber més receptes. Amb totes les vostres acabo construint les meves.

En breu us escric a tots els blocaires gastrònoms, que tinc coses que explicar-vos!

olletadeverdures dijo...

Huola!
Amb això del cus-cus no sé mai les mides ni el procediment.
Jo sempre ho faig amb la mateixa proporció de cereal que d'aigua.
Per cert, aquests dies tots devem estan cus-cusejant... EL diumenge jo en vaig fer un amb salmó...

Salut!

Ecoveritas dijo...

quin bona pinta, enhorabona!

t'escric des d'Ecoveritas, la cadena de supermercats ecològics de Barcelona. ens estem posant en contacte amb persones que veiem que estan interessades en els aliments de qualitat, com tu, per a convidar-los a apuntar-se al nostre butlletí, que preparem cada 15 dies sobre novetats en el sector del menjar ecològic.

si t'interessa, pots apuntar-te en la nostra web.

salutacions

deliciosa martha dijo...

M'he intentat apuntar, però la web em dóna error :(

Ecoveritas dijo...

hola martha,

vam tenir uns problemes tècnics la setmana passada, però ja estan arreglats. ho he comprovat i a mi m'ha funcionat. torna a provar i si falla no dubtis en dir-me'l i ho revisem.

salutacions i moltes gràcies per l'interès.

deliciosa martha dijo...

Ei, gent d'Ecoveritas! Ja estic enganxada al vostre butlletí!