viernes, 4 de julio de 2008

el millor truc per pelar ceba sense plorar

Fa molts anys que pelo cebes i alls. Així com per els alls em van dir un truc infalible per eliminar la olor que sempre més m'ha funcionat (ja l'explicaré algun dia), per les cebes no hi ha manera. Sempre acaba en un drama: jo plorant i amb els ulls vermells de tan rascar.
- he provat mullar la ceba un cop pelada
- tenir l'aixeta oberta mentres les tallo (opció molt poc ecològica, per cert)
- posar-me la meitat d'una ceba a sobre el cap
...però mai res ha donat resultat.

Només una sola cosa m'evita el mal tràngol d'haver de plorar mentre practico les més deliciosa de les aficions....suposo que una imatge val més que la meva explicació ;)

11 comentarios:

La cuina vermella dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
La cuina vermella dijo...

Hola Deliciosa! al calaix dels estris que no saps on col·locar, hi corren unes ulleres velles de natació per fer el mateix que fas tu! la pega és que el plàstic és de color blau i la ceba esdevé psicodèlica!
Llarga vida a la creativitat!

Juan Luis dijo...

Jajajaja, que bo, jo també he fet servir ulleres de piscina. Però una bona cosa es que la ceba estigui ben freda per que no surtin els flaires que fan plorar, a més aixií esta mes ferma i es talla molt millor.

deliciosa martha dijo...

Moltes gràcies pels trucs Juan Luis. Seguiré provant-los, encara que ara ja és un moment molt esperant per tothom quan em poso a tallar ceba...per el xou de les ulleres!! Jajaja!!

Lila Ortega dijo...

cuando vi a mi amigo manel con sus gafas de buzo me partíd e la risa jajaja la verdad no se veía ni por asomo tan guapo como tu jajaja lo de la cebolla en la cabeza suena peligroso... seguiré viniendo a verte con frecuencia

Mar dijo...

Jo sóc l'afortunada que va fer la foto. Cada vegada que la veig em pixo de riure. Molt bona Louise!

deliciosa martha dijo...

Te'n recordes Thelma? Gaffinson!!!

Ben-retornats!

cap i pota dijo...

Deliciosa Martha: Amb aquestes ulleres quedes d´allò més bé.

Xavi dijo...

Fa temps vaig sentir al Sergi Arola dir que només hi ha un sistema per no plorar quan es talla la ceba, però que només està a l'abast de cuiners professionals.
El sistema es... fer que la talli un ajudant...

deliciosa martha dijo...

No sap res el Sergi Arola...em sembla molt propi d'ell aquest comentari

Ricu dijo...

Hola, no ens coneixem però he cercat la resposta, i n'he tret la meva versió. El remei infalinle és un ganivet ben afilat, però si no el tens, talla amb molta cura, fent corre molts cops el ganivet, sense apretar.

El que fa plorar és el liquid que surt quan apretes.

Prova-ho! Però amb ulleres sera sempre més divertit!!! Perdona'm...