miércoles, 7 de mayo de 2008

l'hostalet de cadaqués

Sempre m’ha agradat la festa que hi ha a Cadaqués. Bé, en realitat el que m’agrada és Cadaqués.
Tant el meu pare com la meva mare ja visitaven aquest indret amagat abans de que es coneguessin. I jo olorava la barreja de mar, fonoll i roques des de dins la panxa, abans d’arribar al món.
Són incomptables els records que tinc, ja que des que vaig trepitjar el poble quan només era un trosset d’ànima encara per formar-me, no ha passat un sol any que no hagi pujat per tornar a emportar-me aquella olor, que comença just a dalt de tot de la muntanya d’Es Pení. Llavors obro la finestra del cotxe, faci la temperatura que faci, i inspiro fort perquè els pulmons s’omplin d’aquella sensació que segueix posant-me la pell de gallina. Ja ho diuen que el sentit de l’olfacte és el més poderós.

A Cadaqués mai hi ha hagut discoteca. Bé, o almenys el que tots coneixem per una “discoteque”. L’oferta nocturna sempre han sigut els bars que han anat canviant amb els anys, i que estan dispersats pel poble.
Segons les modes, anàvem a fer la primera copa al “minigolf”, al bar del Litus i el Xavi “Es Poal”, al "Jardí de l’Hostal" (quina gran pèrdua!!!) o a la terrassa amb pedretes de Ca la Felipa. Tots aquests són referents de l’adolescència, on disfrutàvem més la nit que el dia (malgrat les emprenyades de la meva mare) i el nostre mitjà de transport eren les Derbi variant que llogàvem cada estiu.

Més endavant, ens ha agradat més disfrutar de la platja, fer excursions al far de Cala Nans i desplaçar-nos a peu, passejant per la badia. I el bar de la primera parada, on queia la primera copa, era el Glops. En Pacià i en David atenien peticions musicals mentre et posaven la teva copa i et saludaven explicant-te les últimes novetats. I sempre, sempre, sempre dient: sembla que aquest cap de setmana no hi ha tanta gent...

Però el temps passa, les coses canvien i la vida té noves sorpreses. Res és per sempre. I el Glops també va tenir el seu final. Però en Pacià deu haver agafat carinyu al lloc i no s’ha mogut d’allà mateix. Ara, sobre del lloc on un dia va existir un bar que ens va donar tantes alegries, hi ha “L’Hostalet de Cadaqués”, un bon lloc on allotjar-se si un vol tenir-ho tot ben a prop, ja que es troba a tocar de tot.

Si mai decidiu anar-hi, no us oblideu d’obrir la finestra quan arribeu a “Es Pení”. Llavors feu una inspiració i respireu la barreja d’olors. Sigui el que sigui que tingueu, us ho curarà.

9 comentarios:

Sílvia dijo...

Hola!Gràcies per la referència a aquest encantador racó. Quan neixi la Teia necessitaré carregar piles, i fer una escapada a aquest hostalet em sembla una idea meravellosa...Petons des de Riudaura
Sílvia

sil dijo...

Cualsevol comentari que pugui deixar sonaria a poc...

CADAQUÉS...

gina dijo...

uff cadaqués, a tocar de Roses, el meu poble, sempre que hi pujo m'agafa l'anyorança.
realment un poble amb molt encant, ara entenc a Salvador Dalí.

deliciosa martha dijo...

Sílvia: segur que la Teia (i la Clàudia, que li he promès moltes vegades) s'enamoraran del blau del mar

Sil: ja ho sé reina...Cadaqués és de tots!

Gina: una de les meves "germanes" és de Roses. Estic segura que us coneixeu ;)

Mar dijo...

Ai senyor! Si les parets dels bars de Cadaqués parlessin... ai si ho fessin les pedres...o els seus carrers...Petons cuca

Núria dijo...

Cadaqués és un poblet meravellós♥. Fa molts anys que no hi vaig però ara que s'acosta l'estiu.... potser trobarem un dia o un parell... per poder anar a l'Hostalet que recomanes :D

Tens una cosa per tu aqui: http://recipespicbypic.blogspot.com/2008/05/spring-in-jar-arte-y-pico-award.html

Espero que t'agradi :D

Anónimo dijo...

Martha: Ho has descrit molt bé. Cadaqués o Cadaquers segons Josep Pla,és una maravella. M´apunto lo del hostalet.

Marosa dijo...

Ja recomenaré l'Hostalet als meus amics, sembla molt agradable...!

deliciosa martha dijo...

Núria, moltes, moltes, moltes gràcies. En breu et dono les gràcies d'una manera pública ;)

Mar: millor que no parlin. És una de les ventatges de Cadaqués: la seva discrecció.

Anónimo: Cadaqués és una meravella plena de meravelles

Marosa: si mai decideixes anar-hi, demana'm més informació sobre altres racons a visitar