viernes, 22 de febrero de 2008

nuclo restaurant, inauguració oficial

* a la foto, un plat que en té el cor robat: cigrons amb cap i pota i llamantol (el Jordi m'ha promès la recepta...)
Un parèntesis a l’excursió de Santiago per parlar d’una inauguració molt especial...

Fa uns mesos vaig tenir la gran sort d’assistir al naixement del Nuclo, un restaurant amb ànima. La veritat és que no puc ser gaire parcial perquè la majoria de gent que hi treballen són importants per mi, i m’han ensenyat molt de tot el què se avui de cuines i forquilles. Els principals responsables dels departaments de cuina i sala, van ser els meus “profes” a l’Escola d’Hostaleria, i bona part de la resta de treballadors van compartir els anys de carrera amb mi, així que quan entro per la porta del Nuclo, és com si atravessés la porta de casa.

Ahir al vespre va ser la inauguració oficial a la que no hi van faltar uns padrins de luxe com el Ferran Adrià, el Joan Roca, el Sr. Ansón, el Nando Jubany, periodistes, astronautes, costureres, bàrmans, pintors, sultans, geishas, taxistes, insumisos, models, pianistes, cronistes, detectius, mariners i pitonisses. Em sumo a tots ells per posar el meu granet de sorra i contribuir a la difusió d’aquesta nou espai, ubicat a la Fira de Barcelona (Hospitalet), que donarà molt i molt que parlar.

El catering i la posada en escena van ser espectaculars. No sé si em van agradar més les ostres amb sorbet de llimona, el pil-pil de kokotxas, papas arrugas amb “mojo picón”, la barra de vins on podies triar quina copa beure o les broquetes de fruita amb un abric de sucre de fira.

El Nuclo és la suma de la feina, la tenacitat, l’esforç, la il·lusió, les ganes i l’esperança de noms com Jordi, Albert, Manel, Meri, Rafa, Uri, Víctor, Esther, Vane, Vicente, Emanuelle i molts altres noms que segur que em deixaré de posar a la llista.

No hay comentarios: