miércoles, 5 de diciembre de 2007

els "freegan" o noves maneres de menjar


El passat diumenge, al dominical del diari "El País" hi havia un curiós reportatge:


De veritat que recomano la lectura d'aquest article. S'explica qui són els freegans, un moviment nascut a la costa oest del EEUU, i què fan .

Entre altres coses, s'afirma el següent:
"Según un estudio de la Universidad de Arizona, el 40% de los alimentos que se producen en Estados Unidos acaba en la basura sin pasar por ningún estómago; lo que significa que las familias tiran cada año al estercolero 40.000 millones de dólares. Un escándalo si se tiene en cuenta que hay 852 millones de personas malnutridas en el mundo, según la FAO, y que dentro de una ciudad como Nueva York, casi dos millones de personas viven por debajo del índice de pobreza, según el censo nacional."

Sempre he tingut la mania/costum de guardar absolutament tot el que em sobra d'un àpat en petits tàpers o bé embolicats amb paper film. La meva mare, a vegades, quan treu el cap dins la meva nevera em recrimina el fet de que la tingui sempre "plena de potets amb miquetes de menjar". I jo sempre li responc el mateix:

- De petita sempre em deies que el menjar no es llença, que hi ha molts nens al món que passen gana, no? Doncs no he fet res més que fer-te cas mama (això li encanta sentir-ho, i llavors li trec tots els "potets amb miquetes de menjar", i li preparo un menú degustació format per molts plats)

Si esteu interessats en llegir alguna cosa més sobre aquest moviment, que per altra banda no podia néixer en un altre lloc que no fos els EEUU, podeu trobar-la aquí.

No hay comentarios: