viernes, 23 de noviembre de 2007

gràcies pel Plat Combinat

M'agraden els programes de cuina...perdó, de gastronomia. No és que trobi malament ni que em desagradin tota la col·lecció d'espais televisius on s'expliquen diferents el·laboracions de receptes perquè després, amb més o menys sort, les puguis cuinar tu mateixa. Reconec que no n'he fet mai cap d'aquestes receptes que he vist per la tele, però m'agrada veure'ls.
Els programes que realment m'agraden i amb els que realment disfruto, són aquells que ens expliquen la gastronomia com un fet cultural: és que la manera de cuinar i menjar d'un determinat col·lectiu no ens expliquen també com són, qui són i d'on vénen?

Amb el Xavi, un altre amic que m'ha presentat la Sra. Gastronomia, som aficionats a parla-ne d'aquests espais. I ens expliquem llocs nous per descobrir, combinacions noves que em tastat, i pel·lícules que es poden menjar.
L'altre dia, sobre el teclat de l'ordinador, em vaig trobar un plaer compartit per tots dos: Plat Combinat, el llibre que recull alguns dels tresors que l'Óscar López i el seu equip han anat desgranant en el seu programa de BTV

"...la cultura i la gastronomia sempre han conviscut com a parella de fet. Acostumats a veure que en moltes pel·lícules i novel·les la part més espiritual compartia protagonisme amb una altra de més estomacal, vàrem decidir què podríem fer amb aquella relació tan intensa i proteínica"

A més, hi ha una ressenya especial per algú que ja és com el meu ente, com una part més de mi, com la meva veu. I és que no podia faltar, en un llibre on es parla de pel.lícules per menjar, una recepta dedicada a ella: Deliciosa Martha


2 comentarios:

MANEL GUIRADO dijo...

Un dia vaig veure com un resum de temporada d'aquest programa i a més ja s'acabava... Quina ràbia! Saps quan el fan?

Saps que quan poses deliciosa Martha al Google ets al primera que surt? Que fort! No t'ho creguis molt, per això... ;-)

deliciosa martha dijo...

Manel, espero que ens poguem creure i fer realitat altres projectes laborals quew anem somiant per al futur ;)

Pel que fa al plat combinat, jo diria que ja ha acabat. Li demanarem a la Mª Angels on el podem trobar, que ella sempre ho sap tot!!