lunes, 29 de octubre de 2007

mercadillo tardor-hivern'07-08

Un cop més el mercadillo que organitzem 2 cops l'any les Teresines essea ha sigut un èxit. Això ens estalvia haver d'anar de compres, gastar més del compte en roba, i així poder destinar aquests diners a altres plaers. I ho dic perquè a vegades, algú m'ha comentat que Deu ni Do els tiberis que em regalo. Bé, suposo que és qüestió de prioritats: no m'agraden els cotxes, ni les joies, ni tenir l'últim model de rellotge que ha sortit al mercat, ni els cosmètics fets amb les cèl·lules de la placenta de no sé quin animal. Prefereixo els plaers efímers, aquells que queden gravats a la memòria i al paladar, i a mesura que va passant el temps, els contorns d'allò que recordàvem, canvien. Això et permet gaudir d'aquell plat per sempre, sense por a que et pugui avorrir.

Com tampoc m'arrivaré mai a avorrir d'elles. El mercadillo és l'excusa per trobar-nos, per recordar aquella nit de quan érem encara a la Universitat, per anar veient com canvien els nostres cossos a mesura que anem tirant amunt, per pujar-nos la moral i l'autoestima quan totes afirmen al uníson que aquella faldilla "et queda molt bé, sembla feta a mida per tú"

I és clar, quan la Mar em va demanar que fes un brownie, no m'hi vaig poder negar. Amb el pastís que ella i l'Eric van portar, i una mica de Carcadé ben fred, vàrem acompanyar aquesta nova edició del Mercadillo Tardor-Hivern'07-08



BROWNIE
- 150 grs. de cobertura de xocolata (quan més % de cacao, millor)
- 100 grs. de nous
- 225 grs. de sucre
- 125 grs. de mantega
- 3 ous
- 120 grs. de farina

* Monteu amb la varilla els ous i el sucre fins que doblin el seu volum
* Poseu la mantega a foc molt, molt baixet i deixeu que es desfaci. Quan estigui del tot fosa, apagueu el foc i tireu la cobertura de xocolata. Amb la mateixa escalfor de la mantega, s'anirà desfent, i d'aquesta manera evitareu que es cremi
* Ja podeu barrejar les dues mescles (ous i sucre + mantega i xocolata)
* Afegiu-hi la farina i les nous esmicolades
* Fornejar 20 minuts a 180º

NOTA: la recepta original diu 15 minuts a 180º, però encara estava cruu i el vaig deixar 5 minuts més. Va quedar un brownie deliciós, gens compactat, amb la capa de sobre feta, i l'interior humit.

2 comentarios:

Mar dijo...

I el pastisset de pastanaga...
Ingredients:
150 gr. de pastanagues, 2 ous, 100 gr. de sucre moreno, 5 cullaradetes d'oli, 100 gr de harina integral (jo la faig servir d'espelta), 1 culleradeta de "levadura royal", 1 culleradeta de canyella molta, 50 gr. de coco ratllat (com que a la tieta Tere no li agrada, el vam substituir per ametlla).
Elaboració:
Batre els ous amb el sucre. Afegir la pastanaga ratllada, l'oli i tots els ingredients en pols.
Es forneja durant 20 o 25 minuts a 200º.

deliciosa martha dijo...

T'has deixat el més important...el pinxe...l'ànima del pastís...L'ERIC !!!!