miércoles, 17 de octubre de 2007

codonyat casolà

Aquest codonyat ha estat fet a 6 mans durant el passat cap de setmana a Cadaqués.

Els grecs consagraven aquest fruit a Afrodita, deesa de l'amor. El codony era símbol d'amor, fecunditat i erotisme, i es diu que els acabats de casar n'havien de menjar un, abans d'entrar a la suite nupcial.

Doncs jo no ho entenc. Abans de fer-lo bullir, té un gust amargant i aspre, que no hi ha qui se'l mengi. Si un cas, abans d'entrar a la suite, seguiu la seguent recepta i acompanyeu el codonyat d'uns bons formatges i una ampolla de vi. Em sembla que serà un millor afrodisíac



- Compreu la quantitat de codonys que vulgueu fer servir
- Feu-los bullir durant 1 hora aproximadament (fins que estivin tous)
- Un cop bullits, traieu-los del foc, deixeu-los refredar, i peleu-los




- Un cop pelats i amb el cor fora, peseu la polpa dels codonys i afegiu el mateix pes en sucre, unes branques de canyella i la pell d'una llimona
- S'ha d'anar remenant per tal que el sucre no s'enganxi. Coure a foc lent durant 1 hora aproximadament





- Un cop cuit, abocar en un recipient i deixar refredar

2 comentarios:

reflexions en català (marc) dijo...

Gràcies per la recepta. Demà em passaré el matí fent codonyat. Avui he fet allioli de codony i m'ha quedat força bé.

Salut.

deliciosa martha dijo...

Gràcies a tu! perquè no em fas arribar la recepta de l'allioli de codony i el publiquem aquí per compartir-lo amb tothom?