martes, 25 de septiembre de 2007

crema de carbassa

Comença a ser temps de carbasses, i amb elles arriba la tardor i la castanyada. En comptes de malferir aquest preciós fruit de l'hort per fer-ne una màscara i canviar la nostra festa tradicional de la tardor per la festa de Halloween, us proposa fer-ne un altre ús.

INGREDIENTS
- 1 carbassa
- crema de llet (veure més abaix "truc")
- opcional: sofregit de ceba, llorer, romaní, boles de pebre de Sechuan, llavors de sèsam, llavors de rosella,...

RECEPTA
- En una olla de coure al vapor, poseu-hi la carbassa tallada a trossos i amb pell. La veritat és que és força difícil fer-la a trossets. Jo utilitzo sempre el mateix ganivet i una mà de morter amb la que vaig donant cops fins esbocinar-la. No oblideu posar aigua al fons de l'olla ja que aquest líquid que quedarà de color ataronjat a causa de la cocció, serà molt important
- Si voleu hi podeu afegir unes fulles de llorer, romaní, boles de pebre,..o qualsevol altre ingredient per tal d'aromatitzar-ho
-Un cop estigui cuita, traieu-li la pell i passeu-la pel túrmix o la batedora
- Ja veureu que us quedarà mol espessa. És el moment d'afegir-hi el líquid que us ha quedat de la cocció i la crema de llet (veure més a baix "truc")
- A l'hora de servir-la podeu fer-ho al gust. Jo hi he posat llavors de sèsam i rosella i una quenelle de formatge Mascarpone




I aquest és el "truc". Podeu fer servir crema de llet...però llet de soja, arròs o civada. Té menys gust, menys greixos i és més saludable.


6 comentarios:

Mar Calpena dijo...

Jo gairebé no cuino amb carabassa després d'una infame sopa que em va pendre mig matí per a tallar-ne prou. Provaré el mètode de la mà de morter, però segurament serà la darrera oportunitat que li doni.

deliciosa martha dijo...

No Mar...sigues tenaç. Agafa un ganivet que no facis servir, agafa una mà de morter i pica amb el ganivet sobre la carbassa, ja veuràs que fàcil. Sobretot quan l'hagis de cuinar, fes-ho amb la pell, perquè si li intentes treure en cru, perdràs una altre matí. Un cop cuita la carbassa, la pell no costa gens de treure, surt sola. ja veuràs quina crema més bona que et menjaràs...

Victorinox dijo...

NOR!!!
Jo tenia el mateix problema. El vaig sol·lucionar amb un super ganibet de mides com per tallar peix i molt, molt, molt esmolat. Va de mort. Es com si tallessis una pastanaga gegant.
Ala, ja tà.
No m'ho puc creure, jo donant consells de cuina!!! Wuenu de ganibets...

deliciosa martha dijo...

Victorinox, amb aquest nom és probable que sàpigues més coses de cuina i ganivets de les que tu et penses ;)

david dijo...

Benvolguda Marta,
jo faig servir un ganivet prou esmolat i funciona.. tot i que és cert que s'ha d'anar amb compte.
Jo normalment la carbassa la faig al forn (embolicada amb paper de plata) i aleshores si que costa zero treure-li la pell.. lo únic es que pots fer servir una miqueta de caldo per que no sigui tant espessa..
avui en tinc una al forn.. ja us diré que tal ha quedat.

deliciosa martha dijo...

Que David, com va quedar la carbassa?