miércoles, 4 de julio de 2007

guacamole

Salsa afrodisíaca originaria de Mèxic que té com a ingredient principal els alvocats. Encara que en podem trobar a Europa i Israel, van ser els aztecas qui li van posar el nom AHAU CATI, el que vol dir literalment arbre amb testicles (els azteques eren molt observadors i també tenien fama de molt bons amants). Creien que la polpa de l'alvocat era un excel·lent estimulant sexual i també un excel·lent cosmètic, ja que la polpa és molt rica en vitamines.


RECEPTA
No he trobat mai una recepta igual per fer el guacamole. Aquesta és la meva, que és la suma de totes aquelles receptes de la gent que m'ha convidat a guacamole

- 2 alvocats ben madurs
- 1 ceba tendra de Figueres
- 1 tomàquet madur
- 1 trosset de chile picant i sense llavor
- 1 raig de salsa de soja

* tallem la ceba i el tomàquet madur (després de retirar-li les llavors) a cuadradets ben petits. Ho reservem.
* tallem el chile picant ben petit. Previament li retirem les llavors que son les responsables de que la llengua dobli el seu volum per la picor que donen
* amb la mà de morter xafem les polpes dels alvocats i li afegim un raig de salsa de soja
* barregem tots els ingredients i ho servim amb uns nachos

En principi, un guacamole original ha de portar alvocats, ceba, tomàquet madur, suc de llimona i, molt important, el coliandre. Però jo, desde que el vaig provar amb la salsa de soja, que sempre el faig igual. Li dóna un gust molt especial.



2 comentarios:

gemma dijo...

No l'havia vist mai amb salsa de soja! Serà qüestió de tastar-lo...

deliciosa martha dijo...

i jo miraré de fer-lo un dia amb suc de llimona i coriandre ;)