jueves, 5 de julio de 2007

amanida de patates d'estiu

Quan la meva germana i jo érem petites, la meva àvia materna ens preparava uns menjars que no eren gens sofisticats pero estaven fets amb tant d'amor i amb tantes ganes de que la Marta i jo estiguéssim ben alimentades, que donava gust. Aquells sopars a la cuina de casa la yaya Dolores, en aquella taula de fòrmica tornen molt sovint quan evoquem els records més dolços de la nostra infancia. Tot i que la tortilla con atún també tindrà un post en aquest blog algún dia, l'amanida de patates era d'aquells plats que no calien xantatges per aconseguir que ens l'acabéssim fins al final.


RECEPTA (4 persones)
- 6 o 7 patates bullides i sense la pell (a mi m'agraden més les que tenen la pell blanca i fina)
- 2 cebes tendres
- 1 pebrot verd
- 1/2 pebrot vermell
- 3 ous dusos
- 2 llaunes de tonyina
- 1 dent d'all
- julivert picat


* tallem a trossos les patates bullides
* tallem la ceba i els pebrots a cuadrats
* hi afegim les 2 llaunes de tonyina

TRUC DE LA YAYA DOLORES
En principi s'haurien d'afegir també els ous trossejats i el plat ja estaría acabat, però l'altre dia, mentres degustàvem una amanida de patates i recordàvem a la meva àvia, la Marta em va fer recordar el truc que utilitzava ella per fer que l'amanida tingués aquell gust deliciós.
* trossejar la clara de l'ou dur i afegir-lo a l'amanida
* fer una pasta amb: els rovells, la dent d'all picada molt fina, el julivert picat i un bon raig d'oli (suficient perquè després ens serveixi per amanir-ho)
* si feu l'amanida al matí i la deixeu macerar amb aquest "oli" a la nit serà un èxit segur



un desitg? viatjar amb la Marta una nit i trobar-nos assegudes a la cuina de la yaya Dolores per poder tornar a disfrutar de l'amanida de patates.

No hay comentarios: