martes, 10 de abril de 2007

la mona de pascua

Encara que oficialment no sóc padrina de cap petit o petita, aquest any m'he estrenat d'una manera totalment casual i espontànea.
La Clàudia, que em té el cor robat des del dia que la vaig conèixer, ha sigut la destinataria de les meves proves alquimistes amb aquest univers de xocolata que cada setmana Santa inunda els aparadors de delícies de sucre.
Després de que la seva mare li expliqués què, qui, com i per què del significat de la Pascua, la Clàudia va tenir molt clar que ella també volía rebre de mans d'algú una Mona que portés el seu nom.
El que no s'esperava és que la seva Mona sortiría de dins d'un volcà dels que envolten el petit poble de Riudaura, on fa gairabé un any els seus pares van començar una aventura.
Mentres la Clàudia, amb les seves manetes, es tapava els ulls i cridava a la mona perquè vingués a buscar-la, amb un sentiment nou que no m'esperava i que fins llavors no havia experimentat mai, vaig deixar la meva petita obra davant seu, per fer que la màgia de les muntanyes de foc inundés la sobretaula del dilluns de Pascua.


5 comentarios:

David dijo...

Avui quan he acompanyat a la Clàudia a l'escola li han preguntat per la Mona i quan ha explicat com li va arribar (amb els ulls tapats, cridant-la i que va aparèixer) els altres nens i nenes se la miraven amb cara de "què t'has pres per esmorzar?".

Per cert, podries posar en algun moment la recepta d'aquesta Mona, és una bona opció de pastís per un dissabte de pluja a la tarda...

Molta xoco, molta party.

Gràcies !

deliciosa martha dijo...

Evidentment que la Clàudia s'ho va creure que la Mona va venir directament de dins d'un volcà. Jo també era allà i també ho vaig veure.
Prometo un post amb la recepta...

Anónimo dijo...

Hola Marta!
Em dic Mercè. He vist la fantàstica mona que vas fer, jo tinc nens xoxolaters (especialment la petita Aina) i m'agradaria saber la recepta d'aquesta mona i l'ou.
És possible?
Gràcies per endavant.
Mercè

deliciosa martha dijo...

Hola Mercè!! Benvinguda a casa meva. Estaré encantada de publicar la recepta de la Mona de Pascua, que no és res més que un braç de gitano de galetes Maria. L'Ou de Pascua és una galeta (pots trobar la recepta en aquest mateix blog) que un cop cuita vaig pintar amb xocolata utilitzant cobertura negra o xocolata a la pedra, i enganxant-hi lacasitos per donar-hi color.
T'aconsello el tema de les galetes amb els nens.Si compres uns quants motllos de formes, veuras com son capaços de fer coses meravelloses.
Un petó de sucre per tots i especialment per la petita Aina!!

Anónimo dijo...

Hola Marta.
Moltes gràcies. Seguirem els teus consells!

Mercè i Aina