martes, 10 de abril de 2007

bunyols, bunyols, bunyols

Feia anys que cada setmana santa li prometía al meu pare que faríem bunyols. Aquest any sí!!
La Eli em va passar una recepta d'uns bunyols que ella va fer. I com que després de catar-los em van semblar boníssims, vaig decidir copiar.
No he conegut mai a ningú tant amant del dolços com el meu pare!!! Sería capaç de menjar-ne sense stop. És un home moooooolt dolç. Ara que, ben mirat, és un amant de la gastronomía en general: del dolç i del salat. A ell li dec tota la passió que jo sento per aquest món.

RECEPTA DELS BUNYOLS DE VENT FARCITS DE CREMA
Per la massa del bunyols
- 1/4 litre d'aigua (també els vàrem fer canviant l'aigua de la recepta per la llet)
- 4 ous
- 1/2 culleradeta de sal
- 15 grs. de sucre
- 80 grs. de mantega
- 125 grs de farina

Per la crema pastissera
- 1/4 litre de llet
- 50 grs. de sucre
- 2 rovells d'ou
- 20 grs. de maizena
- pell de llimona
- branca de canyella

* Posem en un pot l'aigua (o la llet), la sal, el sucre i la matega i ho arrenquem al bull
* Ho traiem del foc i hi afegim els 125 grs. de farina, remenem, tornem a posar-ho al foc fluix i seguim remenant fins que es comenci a enganxar la barreja (que no es cremi!!!!)
* Afegim els 4 ous, però d'un en un i remenant molt bé
* Amb una paella o pot amb molt d'oli, els anem fregint fins que tinguin un color dorat (per donar-li la forma podeu fer-ho amb una màniga pastissera)
* Quan els traiem del foc, els arrebossem amb sucre i si no els volem farcir de crema, ja estan llestos
* Si els volem fer de crema, esperem a que es refredin, i amb l'ajuda d'una injecció els farcim

* Per fer la crema pastissera posem la llet amb la branca de canyella i la pell de llimona tot junt a al foc
* Barregem a part els rovells d'ou, el sucre i la maizena
* Quan la llet estigui a punt d'arrencar el bull, hi afegim els ous + maizena+ sucre
* Remenem uns 3-5 minuts (fins que veiem que es comença a espessir) i retirem. Deixar refredar


Van quedar boníssims...però em acabat "abunyolats". El meu pare ha fet bunyols amb 3 receptes diferents, la nostra veïna, la Paz, ens va portar bunyols fets per ella, i la Ramos de Cadaqués, una de les poques persones que encara conserven la recepta i la manera de fer els autèntics "brunyols de l'Empordà" va acabar d'omplir-nos de sucre.

No hay comentarios: